Sunday, January 27, 2008

Danish Handbooks

Forlaget Rygaard: "Det er mig en glæde at kunne præsentere Dem for 'Slægtsforskerens Opslagsbog', som jeg nu også kan tilbyde via Internettet.

Forlaget Rygaard er en lille 'fritids-virksomhed', som jeg stiftede, da min interesse for slægtsforskningen inspirerede mig til at skrive 'Slægtsforskerens Opslagsbog'.

Jeg er pensioneret major fra forsvaret, og størstedelen af min fritid bruger jeg på slægtsforskningen. 'Slægtsforskerens Opslagsbog' begyndte oprindeligt som en række notater, jeg selv gjorde, når jeg sad fordybet over kirkebøger og skifteprotokoller. Jeg havde brug for en opslagsbog med ordforklaringer, årstal o.lign.. Derfor samlede jeg de ord og årstal jeg stødte på undervejs - og det blev således til 'Slægtsforskerens Opslagsbog'.

Jeg sælger bogen til interesserede for 120,- kr. incl. porto, og jeg kan oplyse, at bogen ofte sælges til aftenkurser, hvor en fælles bestilling kan gøre portoudgiften billigere."

Sammenslutningen af Slægtshistoriske Foreninger: "Blandet litteraturliste og accessories og Litteraturliste over slægtsforskningsbøger udenfor SSFs regi"

0 Comments:

Post a Comment

<< Home